כמה תעלה לי הפרייה חוץ גופית?

הבאת תינוק לעולם

מהי הפרייה חוץ גופית?

הפרייה חוץ גופית הינה הליך רפואי אשר מטרתו לעזור לזוגות אשר נתקלים בבעיות פוריות להיכנס להריון. בהליך זה מתקיים תהליך ההפרייה של הביצית והזרע בתנאי מעבדה, והביצית המופרית מושתלת בחזרה ברחמה של האישה. כמו כן, ניתן לבצע הפרייה חוץ גופית גם עם תרומת ביציות או זרע, במידה ולאחד מבני הזוג ישנה בעיה רפואית, וכן נשים יכולות להיעזר בו על מנת להביא ילד לבדן, עם תרומת זרע. ניתן לבצע את הטיפול הן במסגרת שירותי הבריאות הציבוריים, והן במסגרות פרטיות.

כמה עולה הפרייה חוץ גופית?

מימון קופת חולים – עלות של מחזור אחד של הפריה חוץ גופית, אשר כולל שאיבת מספר ביציות והפרייתן והחזרה לרחם, מוערך בכ-20,000 ש"ח ללא תרופות. במדינת ישראל, קופות החולים מחויבות על פי חוק לממן טיפולי פוריות לאישה שלה אין ילדים (הטיפול יכול להתבצע במסגרת זוגית, או מתרומת זרע לאם יחידנית) לנשים בין הגילאים 18 – 45. הקופות ממנות טיפולים אלו עד ללידתם של שני ילדים. קופת החולים של האישה נושאת בעלויות הטיפול, אלא אם נדרש טיפול בזרע הגבר, וטיפולים אלו ימומנו על ידי קופת החולים של הגבר. קיימת השתתפות עצמית של המטופל, אך עלותה נמוכה. היתרון הגדול של טיפולים במסגרת הרפואה הציבורית היא כמובן המחיר. עם זאת, קופות החולים מאפשרות רק גמישות מסוימת בבחירת הרופא המטפל, ולכך יש להוסיף את זמן ההמתנה לרופא.

טיפולי הפרייה פרטיים – ניתן לבצע את טיפולי הפוריות במכונים פרטיים, בהם תוכלו לבחור את הרופא שלכם, וכמובן ללא צורך בזמן המתנה. במקרה של מכון פרטי ניתן לבדוק האם קופת החולים שלכם נמצאת בהסדר עם המכון. עלות הטיפול משתנה כתלות במחזורי שאיבת הביציות ובהפריות שהתבצעו. באם ההיריון לא נקלט ברחם נדרש לעשות סבב נוסף של החדרת עוברים. חשוב לדעת שגם בבחירה במכון פרטי, יתכן ותוכלו לקבל החזרים מקופת החולים שלכם על חלק מעלות הטיפולים.

הבאת תינוק לעולם

טיפולי פוריות – חשיבות המידע

בנוסף לעלויות הטיפולים, עליתים ישנן עלויות נוספות, כעלויות התרופות אשר נלקחות לעידוד ביוץ. בנוסף, ישנם מכונים אשר מתמחים בבעיות ספציפיות אשר מונעות כניסה להריון גם באמצעות הפרייה חוץ גופית, כמו בעיות באיכות הזרע של הגבר. לא משנה במה תבחרו, העיקר הבריאות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן