לשמור על הבריאות ולדעת כמה עולה טיפול בתוך מרכז רפואי

מרכז רפואי
מרכז רפואי
מרכז רפואי

כולנו מעוניינים לשמור היטב על הבריאות שלנו, ולכן נדרשים לעבור טיפולים שונים או בדיקות מעת לעת. חלק ניכר מהטיפולים הללו, לא נעשים בתוך מרפאה של רופא כזה או אחר, אלא הן דורשים מאתנו לפנות אל מרכז רפואי שבו נוכל לקבל טיפול הולם. ישנם מספר מרכזים רפואיים שונים בישראל, וכמובן שגם עלויות הטיפול יכולות להשתנות בהתאם. יש לעמוד על ההבדלים בין העלויות של הטיפולים השונים, שכן ההפרשים הם פשוט עצומים.

איך תוכלו לאמוד את העלויות של הטיפול במרכז?

  • ימי אשפוז – באופן כללי, כל יום שבו אתם שוהים בתוך המרכז הרפואי הוא יום שעולה כסף לאותו מקום, ולכן גובים מכם תשלום עבור ימי אשפוז. לרוב, מרכז רפואי לא גובה עבור כל יום בנפרד, אלא קובע מספר מסוים של ימים במסגרת המחיר הכללי, ואחר מכן גובה מחיר נוסף במידה ועברתם את מכסת הימים הזו. כמובן שכל מכסה היא ביחס ישר לטיפול שאתם עברתם. אם אין אשפוז – ברור שהמחיר נמוך יותר.
  • ניתוח – טיפולים רפואיים רבים שנעשים בתוך המרכזים השונים הם כמובן ניתוחים. הדבר אף הגיוני שכן לטיפולים פשוטים יותר, לרוב אין צורך לפנות אל מרכז רפואי. הניתוחים יכולים להיות מגוונים כמובן – יש ניתוחים קלים וקצרים, ויש מורכבים במיוחד. יש גם את עלויות ההרדמה שיש לקחת בחשבון, השהיה בחדרי התאוששות וכמובן ימי האשפוז שנגזרים מהניתוח.
  • ייעוץ מומחה – יש מי שמגיעים לטיפול במרכז רפואי כזה או אחר, בכדי לקבל קודם כל שירותי ייעוץ במרפאות המומחים הטובות ביותר בארץ, שכמובן נמצאות במרכזים הרפואיים – וגם את שירותי הייעוץ יש להוסיף לעלויות.
  • מימון – האם יש מימון עבור הטיפולים שניתנים בתוך מרכז רפואי? תלוי מאד. קופות החולים מממנות חלק מהטיפולים, ובפרט את הייעוץ אצל רופאים המקצועיים, בדיקות מעבדה, אבחונים, וכיו"ב. יש אפשרות כמובן לרכוש ביטוח פרטי, אשר יממן חלק נכבד מהטיפול בכל מקרה.

מתי שואלים על המחיר?

בהנחה שלא מדובר על טיפול דחוף, אפשר להתעניין בהחלט בהצעת המחיר שהמרכז הרפואי מגיש, ועליו להציג את כל המידע עוד בטרם החל הטיפול.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן