מהו תמחור הוגן של מחסום בטחוני?

כמה עולה התקנת מחסום בטחוני?

מחסומים ביטחוניים הם מרכיב חשוב ביותר במקומות ובמוסדות רבים במדינה שלנו.
מחסומים ביטחוניים, שידועים גם בתור מחסומי אנטי טרור, הם צורך חשוב ומהותי של מוסדות רבים במציאות הישראלית של ימינו – הן ברמה של מוסדות ביטחוניים ומחסומים של ממש, והן ברמה של חברות פרטיות שיש להן צורך באבטחה מוגברת ואיכותית בכדי להיות בטוחים שהם בטוחים מכל בחינה.

ומהו בכלל מחסום בטחוני? למעשה, מדובר בסוג של מחסומים חשמליים אשר נבנים משלושה חלקים עיקריים: גוף מחסום, זרוע המחסום וכן קוביות הבטון המותקנות בו כבסיסים. זרוע הפלדה של המחסום היא זרוע בטחונית מחוזקת, עשויה קונסטרוקציית פלדה ונושאת כבל פלדה מאסיבי המחבר אותה לגוף המחסום ולעמוד נגדי, כך שנוצרת למעשה יציבות שגם רכב מתפרץ במהירות גבוהה לא יכול לפרוץ. קל להבין, אם כן, מדוע מוסדות רבים זקוקים לחסימה בטיחותית ברמה גבוהה שכזו – מדינת ישראל היא מדינה שנמצאת באיום בלתי פוסק של טרור, ומוסדות פרטיים שיש בהם חפצים וחומרים רגישים, וכן בסיסים צבאיים ומחסומים שגרתיים שונים – צריכים כלים מקצועיים להתמודדות עם הסכנה הנ"ל. כעת, נבין בדיוק מה היקף ההשקעה הכלכלית הכרוכה בדבר.

כמה עולה התקנה של מחסום בטחוני, ומהם הפרמטרים המשפיעים על מחיר זה?

• ממה זה מושפע? הפרמטרים השונים המשפיעים על המחיר של מחסומים ביטחוניים קשורים לכמה וכמה מרכיבים משמעותיים שקיימים בכל שער. המרכיב הראשון הוא כמובן גודלו של המחסום הנחוץ – ככל שהגודל במטרים רבועים יהיה גדול יותר כך נצטרך 465489845 (Mobile)לשלם עליו מחיר גבוה יותר. המחיר המשפיע על התקנה של מחסומים שכאלה תלוי גם בחומר הגלם שלהם, כאשר בכל מה שנוגע למחסומים ביטחוניים אנחנו מסתכלים בדרך כלל על פלדה. עוד מחיר שצריך לקחת בחשבון הוא המחיר של מנוע המערכת.
• אז כמה זה עולה? התקנה של מחסומי זרוע חשמליים באופן כללי היא מלאכה שהמחיר שלה לצרכן נע בין 600 ₪ לדגמים הבסיסיים ביותר, שלרוב גם לא יהיו ביטחוניים, לבין מחירים של 3,500 עד 4,000 ₪. אם אנחנו צריכים לשלם גם על הזרוע והמחסום עצמם ולא רק על התקנתם, אנחנו מסתכלים על טווח מחירים רלוונטי של 3,000 עד 7,000 ₪ בהתאם לגודלה של הזרוע ורמת הבטיחות שלה. מחיר המנוע לשער שכזה ינוע לרוב בין 1,500 ל-3,500 ₪. ניתן לראות כי טווח המחירים הוא רחב למדי, והדבר נובע בין השאר מרמות הבטיחות השונות של מחסומי אנטי-טרור, שינטו לרוב להיות יקרים יותר משערי זרוע פשוטים.
השקעה במחסומי אנטי טרור איכותיים היא הכרחית עבורכם – השקיעו בכך כראוי.
מוסדות אשר זקוקים למחסום ביטחוני ברמה גבוהה, בפורמט של מחסומי אנטי טרור, צריכים להשקיע בהם כראוי דרך שירות מקצועי המתמחה בהקמה של מחסומים שכאלה. השקעה זו היא משמעותית לא רק מבחינה כלכלית – אלא גם ובעיקר מבחינת החשיבות שלה עבור הבטיחות בשגרת היום יום של העובדים במקום, ואולי אף של אזרחי המדינה ממש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן