מהי מערכת חימום תת רצפתי וכמה היא עולה?

בית חמים

מערכת חימום תת רצפתי היא אחת ממערכות החימום המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית. היא מובילה בהרבה על מערכות חימום אחרות, ולכן יותר ויותר אנשים בעולם עוברים למערכת חימום תת רצפתי וזונחים מערכות חימום אחרות כמו מזגנים, תנורי חימום או רדיאטורים, אח עץ או סולר וכמובן תנורי גז. אם כן, מערכת החימום התת רצפתי עובדת כך: מה שקורה הוא שאנו יוצרים מערכת סגורה המעבירה מים בטמפרטורה של עד 45 מעלות צלזיוס בצינורות הנמצאים מתחת לרצפה. ישנם גופי חימום המצויים במערכת ועוזרים לחמם את המים, כמו גם משאבה אשר מסחררת את המים במערכת הסגורה וגורמת להם להתחמם כל פעם מחדש.

יתרונות מערכת חימום תת רצפתי

  • מחיר זול- מדובר באחת המערכות הזולות ביותר שתוכלו למצוא לחימום הבית. הסיבה לכך היא שמדובר במערכת מים סגורה, ועל כן הדבר יוצר עלויות זולות בהרבה לעומת מערכות גז, סולר או חשמל (בין חצי לרבע לעומת כל מערכת!). כולנו מעוניינים לחסוך איפה שצריך. זה מובן לחלוטין ולגמרי טבעי. אם אתם באמת מעוניינים לחסוך, בהחלט ייתכן כי מערכת חימום תת רצפתי היא המערכת עבורכם ועבור הבית שלכם.בית חמים
  • תחזוקה זולה- המערכת נמצאת בראש הרשימה כאשר מדובר בתחזוקה. אם הזמנתם טכנאי מקצועי, חברה מנוסה והשתמשו אצלכם בחומרים איכותיים בלבד, לא צריכות להיות כלל בעיות. התחזוקה היא כל כמה שנים, אם בכלל, ולרוב מסתיימת בלא כלום שכן המערכת מאוד עמידה.
  • כל רצפה יכולה לקבל חימום תת רצפתי- בין אם מרצפות, בטון או כמעט כל רצפה אחרת, אפשר להתקין מערכת חימום תת רצפתי. למרות אמירה זו, בהחלט כדאי לשאול את היצרן או הקבלן שבנה את הרצפה האם היא מסוגלת להכיל חימום תת רצפתי. כמו כן, התייעצו עם הטכנאי.

כמה עולה להתקין מערכת חימום תת רצפתי?

מחיר ההתקנה משתנה בין חברה לחברה ונע בממוצע בין 100-160 ₪ למ"ר. שימו לב – אמנם עלות ההתקנה של מערכת חשמלית זולה יותר מעלות ההתקנה של מערכת הפועלת על מים, אך עלות השימוש לאורך זמן זולה משמעותית כשמתקינים מערכת הפועלת על מים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן