מהם הפרמטרים המשפיעים על מחירן של מערכות מולטימדיה לרכב?

מערכות המולטימדיה שמוצעות כיום לכלי רכב, שונות באופן מהותי מהמערכות אשר היו בעבר. כיום, כאשר מדברים על מערכת מולטימדיה לרכב, הרי שהיכולות שלה הן גבוהות פי כמה, ומתקדמות במיוחד. כמובן שגם המחירים של המערכות הללו השתנה בהתאם. כיום עם זאת, תוכלו למצוא מערכות מולטימדיה שונות, בטווח מחירים רחב למדי. המערכות הזולות יכולות לעלות כ600-900 ש"ח, בעוד שהיקרות, יכולות להגיע גם ל7,000 ש"ח – תלוי כמובן מהן היכולות שאתם מחפשים במערכת שלכם.

השפעות שונות על המחירים שכדאי להכיר

  • גודל ואיכות המסך – לכל מערכת מולטימדיה לרכב שאתם תבקשו להתקין, אתם צריכים לבחור את המסך המתאים. גודל המסך, ואיכות התצוגה שלו, משפיעים לא מעט על המחיר הסופי. לצורך העניין, המחיר של מסך בודד לכשעצמו הוא רב השפעה. המסכים יכולים גם לעלות כ500 ש"ח בלבד, אך המסכים היקרים ביותר והאיכותיים ביותר, יעלו כ4,000 ש"ח. שימו לב שכיום, המסך גם יכול לכלול פונקציות מתקדמות במיוחד. כך למשל, המסך למערכת שלכם יספק לכם לא רק גישה למערכות המולטימדיה עצמן, או גישה לטלפון הנייד שלכם או למערכות שמע – אלא הוא גם יכול לתפקד למסך של מצלמת הרוורס ברכב שלכם, מה שיאפשר לכם לחנות בצורה נוחה יותר.
  • חיבורים למערכות שונות – עוד השפעה חשובה על המחיר של מערכת מולטימדיה לרכב, הוא היכולת שלה להתחבר למערכות נוספות ולהתקנים שונים. כבר היום, המערכות הבסיסיות ביותר כוללות חיבורי USB, אפשרות לנגן תקליטורים, ולרוב גם חיבור לנגני מוזיקה וחיבור מסוים ובסיס טלפון הנייד. עם זאת, המערכות המתקדמות מאפשרות ממשק יותר הדוק בין המערכות השונות. כך למשל, המערכות היקרות יותר, מתחברות ומתממשקות באופן מלא עם סמארטפונים שמבוססים על מערכות IOS ואנדרואיד – ואתם יכולים להפעיל חלק מהאפליקציות דרך מערכת המולטימדיה ברכב שלכם, ובכך מדובר ממש על עידן חדש של נוחות!
  • יכולות סאונד – בואו לא נשכח שפעמים רבות, אנשים רוכשים מכשירי מולטימדיה, משום שהם קודם כל רוצים ליהנות מהמוזיקה ברכב. השאלה היא כמובן איך אתם תשמעו את המוזיקה ובאיזו איכות? כך למשל, אם תרצו מערכות חכמות שיודעות גם לזהות את שם האמן ולהקרין את המילים (יעיל לשירים לועזיים), הרי שהדבר יכול לבדו לייקר את המערכת ב500-1000 ש"ח, שכן זה משפיע גם על גודל המסך, ולא רק על איכות המערכת. כמובן שגם לגודל הרמקולים, הסאב וופר, ועוד רכיבים הקשורים לניגון מוזיקה ברכב, יש השפעה ניכרת על המערכת שאתם תתקינו.

כל אחד מוצא את המערכת שמתאימה לו

אמנם סקרנו כאן כמה פרמטרים, ונראה היה שהטווחים הם רחוקים אמד אחד מהשני, אבל כדאי לזכור דבר בסיסי – ברוב המקרים, מערכות של מולטימדיה לרכב, נמצאות בטווח המחירים האמצעי. כך בעצם, רוב המערכות נמצאות במחירים שבין 1,500 ל- 4,000 ש"ח – וזו השקעה טובה למדי למערכת מולטימדיה מתקדמת איכותית, במחירים נוחים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן