מהם הפרמטרים המשפיעים על מחיר של קורא כרטיסים?

עסקים וארגונים רבים, מעוניינים בהתקנה של קורא כרטיסים לשימוש במגוון מטרות. באמצעות קוראי הכרטיסים, ניתן למשל לתת גישה לעובדים ספציפיים לאזורים בתוך המתחם. כמו כן, קוראי הכרטיסים מאפשרים לעובדים לרשום את שעות העבודה שלהם, הם מאפשרים כמובן גם להפעיל מכשירים מסוימים, ובקיצור – הם חיוניים מאד, ויש להם שפע של תפקידים. כמובן שעליכם לתכנן גם את התקציב שלכם בהתאם, ולכן כשאתם מעוניינים לקנות את הקוראים, עליכם להבין מהם הפרמטרים שמשפיעים על המחיר שלהם. ישנם פרמטרים שיכולים להעלות את המחיר ויש שיורידו אותם, וכדאי להתעדכן בכך.

אז מה משפיע על המחירים?

  • מהי הטכנולוגיה? – אחד ההיבטים המשפיעים ביותר על המחיר של כל קורא כרטיסים, היא הטכנולוגיה שלו. ישנן טכנולוגיות שכבר נחשבות ותיקות יחסית, וגם המחיר של הקוראים שעושים בהן שימוש, לא יהיה גבוה מידי – כך למשל הקוראים של הכרטיסים שעושים שימוש בפס מגנטי, כבר נחשבים נפוצים במיוחד, ולכן אפשר לצפות למחירים נמוכים. לעומת זאת, קיימו כיום טכנולוגיות מתקדמות יותר. מדוע בכלל יש בהן צורך? בין השאר משום שיש צורך בפעולה מהירה הרבה יותר, משום שיש צורך בקורא שידע להזין כרטיס עם יותר נתונים, ויעשה שימוש בפרוטוקולים מתקדמים יותר של אבטחת מידע. כך למשל, נוכל למצוא את קוראי הכרטיסים שעושים שימוש בזיהוי על פי תדר נמוך או תדר גבוה, על בסיס מגע והנחה של הכרטיס (מבלי הצורך לסלוק אותו), ועל בסיס סריקת השבב המיוחד שנמצא על הכרטיס. המערכות הללו נחשבות איכותיות יותר, ולכן לרוב, גם יקרות יותר.
  • מה המערכת יכולה לקרוא? – שימו לב שאתם יכולים לרכוש קורא כרטיסים, אשר יהיו לו בעצם כמה יכולות קריאה שונות. זה כולל בין השאר, יכולת לקרוא כרטיסים מכמה סוגים שונים (למשל, כרטסי עם פס מגנטי, כרטיס עם שבב, ועוד). ישנן גם מערכות שיכולות לא רק לקרוא כרטיסים, אלא גם לקרוא שבבים מיוחדים, או צ'יפים שאינם תלויים בכרטיס. יש מערכות שניתן לחבר אליהן גם קורא ביומטרי. כמובן שככל שהמערכת יכולה לעבוד עם יותר גורמים במקביל כך המחיר שלה יעלה.
  • תקנים – לתקן יש השפעה משמעותית מאד על המחיר של קורא כרטיסים. בעקרון, יש קוראים שמצוידים בתקנים מובילים במיוחד – מדובר על תקנים אמריקאים ואירופיים ברוב המקרים, ומאחר שהם עומדים בסטנדרטים מחמירים יותר – המחירים שלהם יהיו גבוהים יותר. רצוי לרוב לבחור כמובן בקוראים הללו, שכן למרות המחיר שלהם, הם מבטיחים לכם עבודה טובה יותר.

 

כאן למחיר בהחלט יש השפעה

שימו לב שבמקרים רבים, נוכל לקשור היטב בין האיכות של קורא הכרטיסים, לבין המחיר שלהם. אם אתם עסק או ארגון אשר מעוניינים בקוראים טובים ואיכותיים, שיתפקדו לאורך זמן ללא תקלות  מומלץ בכל זאת להשקיע סכום נוסף בתקציב שלכם עבור קוראי הכרטיסים, כדי שתקבלו את המוצרים הטובים ביותר.

עלות של קורא כרטיסים מגנטי בודד נע בין 150-300 שקלים בעוד קורא כרטיסי קרבה מתקדם יותר עולה בין 300-600 שקלים.
חשוב לציין שקורא כרטיסים הוא רק חלק ממנגנון הבקרה הכולל מערכות ותוכנות האוגרות את הנתונים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן