כמה עולה חוות דעת רפואית משפטית

עלות חוות דעת רפואית משפטית

חוות דעת רפואית משפטית מוגשת בשלל מקרים והיא צריכה להיות מגובה בידע אמין של רופא מקצועי. עם זאת, חשוב גם להכיר את הפרמטרים שמשפיעים על המחיר ואת טווח העלויות המשוער בענף

טווח המחירים של חוות דעת רפואית משפטית מתחיל ב-3,000 ש"ח ומגיע עד 20,000 ש"ח ומעלה. הסיבה לפער קשורה לפרמטרים שמשפיעים על עלות חוות דעת רפואית משפטית, כמו גם על ההבדלים בין תחומי ההתמחות של הרופאים. יחד עם זאת, ניתן בדרך כלל לדעת מראש כמה תעלה חוות הדעת ואפילו להשתמש במחיר ככלי למשא ומתן בין רופאים שונים.

עלות חוות דעת רפואית משפטית

חוות דעת רפואית משפטית – ד"ר מיכאל סברדלוב 072-3226301

מה משפיע על עלות חוות דעת רפואית משפטית?

בשביל לחסוך על עלות חוות דעת רפואית משפטית בלי להתפשר על איכות התוצאה הסופית צריך להבין מה משפיע על המחיר. בראש ובראשונה, המחיר נקבע לפי מורכבות המקרה. ככל שהמקרה שעליו נדרש הרופא לכתוב חוות דעת מסובך יותר, כך צפוי המחיר שהוא דורש לגדול. זו דרישה לגיטימית לחלוטין והיא משותפת לרופאים בכל תחומי העיסוק וההתמחות.

שנית, עלות חוות דעת רפואית משפטית נקבעת לפי התחום הרפואי שבו היא נדרשת. יש תחומים שבהם יקר יותר להשיג חוות דעת רפואית מנומקת ומבוססת, לעומת תחומים שבהם חוות הדעת תיכתב מחיר נמוך יחסית. גם כאן, השאיפה היא לדעת מראש מה טווח המחירים המשוער ולהשתמש בהערכות אלו על מנת להשוות בין רופאים ומומחים.

כך משווים בין רופאים לכתיבת חוות דעת משפטית

כמובן שהמחיר הוא לא הדבר היחיד שצריך לבדוק כאשר מעוניינים להשתמש בחוות דעת רפואית משפטית על מנת להגיש תביעה. בין היתר, רצוי להתייחס לשיקולים הבאים:

א. סוג התביעה – לכל תביעה עשויה להתאים חוות דעת אחרת. ההבדל כאן הוא בין תביעה בגין רשלנות רפואית או נזקי גוף לאחר תאונה או מחלה. כאשר סוג התביעה עולה בקנה אחד עם תחום המומחיות של הרופא, יש סיכוי גבוה יותר להפיק תועלת מחוות הדעת שאותה הוא יכתוב.

ב. אופי הנתבע – את התביעה שמגובה בחוות דעת רפואית משפטית ניתן להגיש נגד רופא, מוסד רפואי, אדם פרטי, מוסד ציבורי, המוסד לביטוח לאומי, קופת חולים, חברת ביטוח פרטית ועוד. כאן חשוב לוודא שחוות הדעת נכתבת בהתאם לאופי של הנתבע ובהתייחס לתכונות שלו.

ג. מורכבות המצב המשפטי – גם למורכבות המצב המשפטי יש השפעה על עלות חוות דעת רפואית משפטית. במצב משפטי מורכב ייתכן והרופא יגבה מחיר גבוה יותר, או אפילו ימנע לחלוטין ממעורבות במשפט.

בסופו של דבר, בחירת הגורם שיכתוב חוות דעת רפואית משפטית דורשת השקעה של זמן ומשאבים. מנגד, השקעה זו משתלמת כאשר חוות הדעת מנוסחת באופן ברור, מנומק ומבוסס. בהמשך הדרך, ניתן להיעזר בחוות הדעת כדי לחזק את התביעה ולקבל פיצויים בסכומים גבוהים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן