כמה עולה ציוד מיגון מאש בארגונים

ציוד כיבוי אש

איזה ציוד מיגון מאש נחוץ בארגונים?

ארגונים רבים, בהם עובדים עשרות רבות של אנשים, לא נותנים את דעתם במידה מספקת לכל הנוגע למיגון מאש. הדבר הוא לא פחות מרשלנות פושעת, שכן כפי שכולנו למדנו היטב בשריפה הגדולה של הכרמל לפני כחמש שנים, ארגון שלא מוכן היטב למצב של שריפה הוא ארגון שלא ידע להגיב למצב שכזה ויספוג אבדות בנפש במצב שכזה. לכן כל ארגון חייב להשקיע בציוד מיגון מאש שכולל מערכת גילוי אש ומערכת כיבוי אש, שתיהן מקצועיות ואיכותיות. מערכת גילוי האש צריכה לכלול שילוב בין גלאי עשן, גז וחום, ואילו מערכת כיבוי האש צריכה לכלול מטפים וספרינקלרים לכל הפחות.

כמה עולה ציוד מיגון מאש בארגונים, בהתאם להיקף הציוד הדרוש?

  • נתחיל ממערכות גילוי האש. מערכת גילוי אש בסיסית, הכוללת גלאי עשן בודד שמבצע התרעה בלבד, יכולה לעלות לנו גם 50 ₪. עם זאת, כשאנחנו רוצים ליצור מיגון אש יעיל ולא חסר ערך, אנחנו צריכים להשקיע לפחות 250 ₪ בכמות של 4-5 גלאי עשן אותם נפזר ברחבי הארגון. מוצרים איכותיים יותר, כמו גלאים אלחוטיים שיכולים גם להתחבר אלחוטית למערכות שונות בארגון, יעלו כ-330 ₪ היחידה. גלאי גז יעלו לנו בין 100 ₪ לדגמים הפשוטים ל-800 ₪ לדגמים המתקדמים, ואילו גלאי חום יעלו 250-800 ₪.
  • מערכת כיבוי אש יעילה היא מערכת שמשלבת בין ידני לאוטומטי. מטפים יש בשפע, בכל הגדלים, הנפחים והסוגים, והמחירים נעים בין 200 ₪ למטף 2 ק"ג בודד ל-4,000 ₪ עבור תשעה מטפי 12 ק"ג איכותיים שיספקו את המיגון המקיף ביותר לארגון ויפוזרו בכל קומה ומסדרון. מערכות אוטומטיות, קרי ספרינקלרים, יתומחרו בהתאם לגודלו של הארגון ולהיקף ההתקנה.

מערכת מיגון מאש אחידה, הכוללת מערכת גילוי אש ומערכת כיבוי אש, אמנם תצריך מאתנו השקעה – אבל אי אפשר לוותר עליה

בשביל ליצור מערכת מיגון מאש ברמה בטיחותית גבוהה צריך להשקיע כסף. ההשקעה צריכה להיות במערכת גילוי אש ובמערכת כיבוי אש גם יחד, אבל חשוב לזכור שמדובר בהשקעה חד פעמית, שפשוטו כמשמעו מגנה על החיים שלנו ועל חיי העובדים בארגון שלנו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן