באיזה גיל אפשר לעשות רישיון על משאית?

מוביל ציוד - הובלה

רישיון משאית הוא אחד הרישיונות הרווחיים ביותר שניתן להוציא, שכן הוא מכניס אותנו לתחום ההובלה

אוכלוסיית נהגי המשאית היא אחת האוכלוסיות הרווחיות ביותר מבחינה תעסוקתית במציאות שבה אנחנו חיים, בעיקר משום שמדובר במקצוע שהדרישה בו קיימת ונרחבת תמיד, ואפשרויות הרווח ממקצוע זה תלויות בעיקר במידת המרץ של העוסק בו. מי שבוחר לעשות רישיון על משאית (ומדובר בתהליך לא פשוט, ניגע בזה עוד רגע), מכניס את עצמו לעולם הובלת הציוד, ועבודה בהובלת ציוד היא כמעט תמיד עבודה רווחית מאוד ביחס שעות מול משכורת. מי שאוהב את הכביש ומרגיש שהוא יכול לבלות עליו כמקצוע – צריך בהחלט לשקול להוציא רישיון למשאית ולהשתלב בתחום. עם זאת, כמובן שישנן הגבלות וישנם כללים על מי יכול להיות נהג משאית.

מאיזה גיל ניתן לעשות רישיון משאית, ומהן האפשרויות התעסוקתיות הרחבות של נהגי משאית?

  • רישיון משאית רגיל מוגדר כרישיון C1 או רישיון C, כשההבדל ביניהם הוא שרישיון C1 מוגבל למשאיות עד 12 טון ורישיון C אינו מוגבל כלל. הגיל המינימלי בכדי להתחיל ללמוד לרישיונות אלה הוא גיל 17, ואילו למבחני התיאוריה והטסט ניתן לגשת אך ורק מגיל 17 וחצי. את הרישיון עצמו ניתן לקבל מגיל 18 ואילך. כשמוציאים את הרישיון מאפס, דרושים לפחות 32 שיעורים, ואילו מי שמחזיק ברישיון נהיגה רגיל (B) זקוק ל-20 שיעורים לכל הפחות.
  • ברגע שבו אנחנו מגיעים לגיל 18 ומוציאים את רישיון המשאית, האפשרויות שלנו רבות מספור. ניתן להשתלב בתחום ההובלה במגוון אופנים, בין אם בהובלת תכולת דירה, בהובלת ציוד משרדי או בכל סוג אחר של הובלה שרצוי לנו. חשוב לציין, בכל זאת, שהוצאת הרישיון היא רק השלב הראשון.

הרישיון יפתח לכם את הדלתות הנחוצות – את השאר תצטרכו לעשות בעצמכם

עצם זה שהוצאנו רישיון משאית לא בהכרח מסמיך אותנו לעבודה בהובלת ציוד או בהובלת תכולת דירה. כשאנחנו עובדים בהובלה, אנשים מפקידים בידינו שעל ההגה את הציוד היקר להם ביותר (לבית או לעסק), ולכן נהגי משאית צריכים להיות נהגים אחראיים ומקצועיים עד השנייה שבה הם יוצאים מהרכב. כל חריגה מהסטנדרט הזה לא מתקבלת על הדעת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן